ویرایش اول 1390
ویرایش دوم 1395
ویرایش سوم 1400
رسالت گروه اطفال و روان تعلیم و تربیت نیروی انسانی متخصص، مومن، متعهد، انقلابی، نوآور، دارای مسولیت پذیری اجتماعی و حرفه ای است که قادر به پیش بینی و برطرف نمودن نیازهای بهداشتی و درمانی رو به رشد جامعه بوده و با تکیه بر دانش جهانی(مبتنی بر شواهد)، در چهارچوب مقتضیات و فرهنگ جامعه ایرانی و اسلامی بوده و در این مسیر پیشرو باشند. ارزش های حاکم بر گروه اطفال و روان گروه اطفال و روان دانشکده پرستاری جهرم با سر لوحه قرار دادن ماموریت سازمان آموزشی دانشگاه، مبتنی بر اسناد بالادستی حوزه سلامت کشور و هم راستا با برنامه راهبردی دانشکده پرستاری در جهت تحول، کارآفرینی، رشد و شکوفایی گام بر می دارد و وظیفه خود می داند تا دانشجویانی محقق، متبحر، متعهد و توانمند را تربیت نماید لذا برخی از ارزش های حاکم بر گروه چنین است: • تکیه بر اخلاق حرفه ای و پزشکی • تکیه بر عدالت محوری • رعایت قوانین و مقررات حرفه ای • تکیه بر شایسته سالاری • تکیه بر مدیریت علمی و مشارکتی • تکیه بر جانشین پروری • تکیه بر ارتباط، همکاری و پاسخ گویی دانشجویان این گروه در مقطع کارشناسی پرستاری با در اختیار داشتن شرایط مطلوب آموزشی، پژوهشی و دانشجویی- فرهنگی مشغول به تحصیل هستند.
اهداف کوتاه مدت گروه اطفال و روان
- ارتقای کیفیت و کمیت فعالیتهای آموزشی و پژوهشی گروه اطفال و روان
- ارتقای توانمندی اعضای هیئت علمی
- افزایش توان علمی پرستاران
- بهبود نسبت استاد به دانشجو
- هدایت پژوهش های دانشکده به سمت اولویت های تحقیقاتی گروه اطفال و روان
- گسترش سطح تحصیلات کارکنان و فارغ التحصیلان
اهداف بلندمدت گروه اطفال و روان
-گسترش سطح تحصیلات تکمیلی و جذب دانشجویان کارشناسی ارشد در گرایش اطفال و روان
- گسترش روابط علمی و پژوهشی با مراکز علمی و دانشگاهی
- توسعه کمی و کیفی تجهیزات آموزشی و پژوهشی
- توسعه امکانات و تسهیلات رفاهی دانشجویی و کارکنان
- جذب دانشجو در سطح بین الملل
شرح وظایف اعضاء هیئت علمی گروه اطفال و روان، دانشکدهی پرستاری دانشگاه علوم پزشکی جهرم
1-آموزش: شامل تدریس دروس (نظری، عملی، کارگاهی، آزمایشگاهی و بالینی) گروه اطفال و روان
راهنمایی و مشاوره پایان نامه های دانشجویی در گروه
تدوین و طراحی و بازنگری برنامههای درسی و اجرای آنها با همکاری مدیر گروه و EDO
توجیه فراگیران در شروع هر کلاس طبق Course Plan
شرکت در برنامههای آموزشی عموم مردم
تولید نرمافزارها و لوحهای فشرده چند رسانهای آموزشی مرتبط با گروه
گزارش فعالیتهای مشاوره ای برای فراگیران
تعیین ساعات حضور در برنامههای آموزشی گروه و نحوه فعالیت در آنها
ارائه گزارش از ترم تحصیلی (نوآوری های آموزشی، ارزشیابی و تدریس های انجام شده) به مدیر گروه
2- تحقیق و پژوهش:
مشارکت در تدوین اولویتهای پژوهشی گروه
اعلام فعالیتهای پژوهشی خود به مدیر گروه
اجرای طرحهای پژوهشی
ارائه مقاله در سمینارها و همایشهای داخلی و خارجی
چاپ و انتشار مقالات، کتب علمـی و ترجمه کتب، اختراع و ابتکار جدید و ارائه فعالیتهای نوین در حیطههای مختلف مرتبط با گروه
ثبت مقالات چاپ شده در مجلات و کنگره ها در سامنه پژوهشی دانشگاه
همکاری با مراکز و موسسات پژوهشی و صنایع داخلی و خارجی و ارائه طرحهای مشترک
داروی مقالات، طرحها و پایاننامههای پژوهشی مرتبط با گروه
3- توسعه فردی:
گزارش شرکت در دوره ها، سمینارها، همایشهای تخصصی به مدیر گروه
بروز نمودن آگاهیهای عمومی و تخصصی خود
شرکت در دورههای کوتاه مدت و میان مدت داخلی و خارجی مرتبط با شرح وظایف
شرکت در همایشها و کارگاههای مختلف و آموزش از راه دور مرتبط با شرح وظایف
کسب رتبه علمی بالاتر
4- فعالیتهای اجرایی و مدیریتی:
پذیرش مسئولیتهای اجرایی و مدیریتی در دانشکده و دانشگاه
عضویت در شوراها و کمیتههای مختلف
قبول مسئولیت در حوزههای ستادی وزارت متبوع و شوراها و مجامع آن
مشارکت در برنامه ریزی و مدیریت استراتژیک
ارائه احکام مسئولیتهای هر عضو هیئت علمی در بخش، گروه آموزشی، دانشکده یا دانشگاه به مدیر گروه
ارائه ساعات صرف شده در هر ماه جهت شرکت در کمیتهها و شوراهای مختلف به مدیر گروه
5- ارائه خدمات درمانی و ارتقاء سلامت:
شرکت در تیمهای مشاوره ای مراقبت جراحی و داخلی از بیماران بزرگسال
گزارش میزان و نحوه مشارکت در برنامههای ارتقاء سلامت.
6- فعالیتهای تخصصی در خارج از دانشگاه:
مشارکت در انجمنها و گروههای حرفهای مرتبط با گروه
ارائه خدمات مشاورهای علمی و تخصصی به جامعه
ارائه گواهی فعالیتهای فوق به مدیر گروه و دانشکده.
منابع:
1. سند چشم انداز 1404
2. سازمان نظام پرستاری ایران ino.ir
3. شاخص های ملی کیفیت خدمات پرستاری dn.behdasht.gov.ir
4. دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه بهداشت و سلامتwww.irdc.ir/fa
5. همایش های ملی پرستاری www.symposia.ir
6. مجلات فارسی در حیطه پرستاری
اخلاق و فرهنگ در پرستاری و مامائی (دانشگاه شاهد) آموزش و اخلاق در پرستاری (انجمن علمی پرستاری ایران) فصلنامه افلاک (دانشکده پرستاری و مامائی خرم آباد) فصلنامه پرستاری داخلی جراحی (دانشکده پرستاری و مامایی زاهدان) فصلنامه پرستاری دیابت (دانشکده پرستاری و مامایی زابل) فصلنامه پرستاری سالمندان (دانشکده پرستاری و مامایی ایلام) فصلنامه حیات (مجله دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی تهران) فصلنامه طب مکمل - دانشکده پرستاری و مامائی اراک فصلنامه علمی پژوهشی مدیریت پرستاری مجله بالینی پرستاری و مامائی (دانشکده پرستاری و مامائی شهرکرد) مجله پرستاری کودکان مجله پرستاری گرو های آسیب پذیر (دانشکده پرستاری و مامائی بوشهر) مجله پژوهش پرستاری ایران مجله تحقیقات پرستاری و مامایی (دانشکده پرستاری و مامایی اصفهان) مجله تحقیقات کیفی در علوم سلامت (دانشگاه علوم پزشکی کرمان) مجله توسعه پژوهش در پرستاری و مامائی-دو فصلنامه مجله دانشگاه علوم پزشکی مازندران مجله زنان، مامایی و نازایی ایران (دانشگاه علوم پزشکی مشهد) مجله علمی پژوهشی دانشکده پرستاری و مامائی همدان مجله علمی پژوهشی مراقبت بیماری های مزمن (دانشکده پرستاری و مامایی اهواز) مجله مامایی و بهداشت باروری مجله مراقبت های پیشگیرانه در پرستاری و مامائی (دانشگاه علوم پزشکی زنجان) مجله مراقبت های پیشگیرانه در پرستاری و مامایی مراقبت مبتنی بر شواهد (دانشکده پرستاری و مامائی مشهد) مراقبت های نوین (دانشکده پرستاری و مامائی بیرجند) نشریه پرستاری ایران نشریه پرستاری قلب و عروق (انجمن علمی پرستاران قلب ایران) نشریه پژوهش پرستاری در توانبخشی نشریه دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی نشریه روان پرستاری
7. International Council of Nurses
www.icn.ch
8. Global standards for the initial education of professional nurses and midwives
www.who.int/hrh/nursing_midwifery/hrh_global_standards_education.pdf
9. International nursing conferences
www.omicsonline.org/nursing-conferences.phpمجلات
10. international nursing journals
rsf.research.ac.ir